Kesan selepas mengambil Shaklee

by - 6:11 PM

Ok continue dari entri Pertama Kali kenal Shaklee. Sebaik saja vitamin yang saye order tu sampai esoknya saya terus start makan. Dan kesannya Alhamdulillah sangat memuaskan hehe



Apa yang saya amalkan sepanjang penyusuan bersama vitamin Shaklee adalah:

1. Ikut jadual pengambilan vitamin dengan disiplin dan berterusan tanpa skip.

2. Pam ikut jadual dan masa secara konsisten. Pada waktu siang iaitu di ofis saya akan pastikan at least 3 kali sesi pam pada waktu bekerja dan 1 sesi pada waktu pagi sebelum subuh. Cara saya:

          - Sesi pertama waktu sebelum subuh
          - Sesi ke-2 pada jam 10 pagi (tea break kilang n selepas solat Dhuha)
          - Sesi ke-3 pada jam 1 atau 2 tengahari (selepas lunch n selepas solat Zohor)
          - Sesi ke-4 pada jam 4.30 atau 5 petang (waktu solat Asar)

3. Sentiasa bawa bekal air kosong 2liter ke pejabat dan pastikan habis diminum sebelum balik kerja (jam 5.35 petang)

4. Buat power pumping sebulan sekali atau bila ada tanda susu merundum.

5. Amalkan doa banyakkan susu ibu dan berzikir semasa mengepam.

Zikir Ya Matin (Yang Maha Sempurna kekuatanNya) 70 kali setiap hari lebih lagi bagus

Begitulah yang saya amalkan sepanjang penyusuan Zahra dan production susu semakin meningkat setiap bulan, kena sabar dan sentiasa positif dan istiqamah demi anak. 

Kesan yang saya rasa setelah consume vitamin ini:

1. Badan saya rasa lebih bertenaga, tidak lagi keletihan dan sengal-sengal badan jadi ia sangat mempengaruhi pengeluaran susu ibu.

2. Zahra tidak lagi bangun menangis setiap malam kerana kekenyangan, saya dan Zahra dapat tidur dengan nyenyaknya hehe

3. Dapat menjalankan kerja rumah dan di pejabat dengan lebih cergas.

Selepas habis trial pack set B (sebulan) saya terus beli fullpack iaitu standard botol vitamin hanya tahan selama 4 bulan sebab lebih berbaloi-baloi.


ini dia Set B

opss hehe terbeli Lecithin pulak..hahah yela saye ni badan kurus keding tapi perut muncit..so sekali bantai..nak sihat punye pasal i sanggup tau heheh tapi kene ingat sebab dah ambilbanyak vitamin so air kene cukup 3liter sehari untuk circulate mineral dalam badan..kalo tak timbul la crisis2 macam sakit tekak, pening kepala, demam dan macam-macam mengikut individu.

ha ni gambar Zahra masa umur 8 bulan..tak ingat lak hehe. kiranya saya mula fully breastfeed Zahra sejak berumur 4 bulan selepas consume Shaklee. 

newborn


4 month old

8 month old


10 moth old
Dan Zahra membesar dengan sihat sehingga sekarang Alhamdulillah.

Next entri saya akan menceritakan selepas saya upgrade vitamin Set B kepada set lengkap penyusuan vitamin Shaklee. Tunggu ya.


(p/s: kesan vitamin mengikut masa bergantung kepada individu)

NADIA
Dapatkan lebih info dan tips kesihatan di azzahravitamin.com


You May Also Like

0 comments