Pengalaman bersama Set Penyusuan Lengkap Shaklee

by - 1:07 AM

Setelah berpuas hati dengan Set B iaitu set asas penyusuan saya pun upgrade vitamin Set B dengan menambah Ostematrix dan Energy Soy Protein (ESP) dalam amalan makan tambahan saya. Anda boleh baca entri Kesan Selepas mengambil Shaklee.




Bagi yang tak tahu ape itu Ostematrix, ia adalah Kalsium untuk fungsi tulang dan organ lain yang diperlukan oleh badan. ESP pula adalah sumber protein berasaskan soya bukan GMO ( tiada diubah suai genetik) iaitu soya yang selamat yang berkualiti sebagai sumber protein yang lengkap dengan 9jenis asid amino yang diperlukan oleh badan yang merupakan makanan utama sel badan

MasyaAllah..kesannya sangat best bagi saya..tiada lagi sembelit bila amalkan Ostematrix setiap malam. Dan ESP pula telah membuatkan badan lebih bertenaga dan muluskan kulit , parut tegar semakin pudar termasuk 'strech mark' semasa mengandung. Tapi bukan sekelip mata ye..makan masa juga mengikut tahap kerosakan sel badan kita.  

Saya listkan kesan 2 vitamin ini terhadap tubuh badan saya dan anak:

Ostematrix:

Ibu - melegakan sengal-sengal badan, badan rasa lebih segar
      - melawaskan pembuanagn air besar kerana ia bertindak melembutkan najis
      - menguatkan tulang dan gigi, kerana ibu yang menyusu badan lebih cepat kehilangan Kalsium 

Bayi - mempercepatkan perkembangan tulang bayi agar lebih kuat

ESP:

Ibu - membaiki sel badan dari dalaman hingga ke luaran, kulit lebih sekata dan lebih mulus
      - memudarkan parut dan 'strech mark'
      - mempercepatkan penyembuhan luka
      - menganjalkan texture kulit
      - sebagai penggalak pengeluaran susu ibu

Bayi - bayi menyusus rasa kenyang lebih lama
         - texture kulit bayi lebih mulus
         - membantu proses tumbesaran bayi

Saya masih amalkan sehingga kini walaupun anak sudah berumur 3 tahun. Yela vitamin adalah makan tambahan yang diperlukan oleh badan yang sihat untuk kekal sihat InshaAllah semuanya dengan izinNya.


(p/s: ini berdasarkan pengalaman saya sejak mengamalkan vitamin secara konsisten)



Jom tengok Set Shaklee

Hubungi saya ya
sms/WA/telegram/call 019-7767230
NADIA
Dapatkan lebih info dan tips kesihatan di azzahravitamin.com

You May Also Like

0 comments