#12 - Tips Kecantikan saya

by - 8:02 PM

Hahah..baca tajuk entri memang tak bole blah kan...perasan gitu..heheh.. Anyway tak pelah..sekali sekala kan hehe

Tips kecantikan yang saya amalkan selama ni tak banyak pun..tapi saye nak share jugak kot boleh bagi idea untuk korang kan hehe

1. Minum air masak iaitu air putih sekurang-kurangnya 3liter setiap hari. Ya nampak cam banyak tapi ianya kuaniti yang dipelukan oleh badan kita tau..melancarkan aliran vitamin yang saya makan setiap hari dan juga untuk elak badan dehydrated akibat kurang air..cuaca kat Malaysia kan panas








2. Amalkan suplemen, dan tentunya hanya Shaklee .. saye amik Vit C, Vit E, Bcomplex.. 3 vitamin ni sangat disyorkan untuk kecantikan kulit, yeah beauty from within...








3. Berwuduklah selalu, yang ni memang wajiblah, nak solat kene amik wuduk, dah amik wuduk tu jangan le lap ngna kain, biarkan ia kering sendiri, ada syafaatnya








4. Tidur awal, atau cukupkan tido atleast 6 jam sehari. yang ni saye memang tido awal la..tapi nak cukup kan 6jam tu susah le sikit..yela dah ade anak kecik yg aktif ni..tak boleh leka..malam2 nak susu lagi kan






5. Makan makanan yang berkhasiat, kurang lemak dan gula. Saya suka ulam-ulaman mentah tapi kat bandar ni susah sketnak dapat , kat kampung saya banyak lah..oh ridunye nak makan ulam..so saye gantikan dengan suplemen..tapi kalo g kedai makan ade ulam memnag saya akan amik hehe





6. Untuk penjagaan kulit luaran pulak, saye tak pakai produk. Tapi kalo buat masker tu ade..dengan vit C , ESP dan Vit E. Boleh tengok SINI









Salam Sayang =)
NADIA

Dapatkan lebih info dan tips kesihatan di azzahravitamin.com

You May Also Like

0 comments