Tua sebelum usia? - KULIT

by - 1:52 PM

Korang mesti pernah kena situasi macamni

'' Makcik..tumpang lalu '' - padahal umur baru 25 tahun

" Eh saya ingat tu adik awak yang duduk situ tadi " - bila orang ingat anda adalah kakak..pada hal anda adalah adik bongsu 

'' Tu kakak awak eh '' - ade ke patut mak dikata kakak..nampak sangat bertapa 'matured' nye anda

TAHUKAH ANDA

40,000 sel kulit mati setiap minit..haa biar betul nih..ya memang betul

KADAR KOLEGEN DALAM BADAN SEMAKIN BERKURANG SETIAP HARI

Kulit mula mengalami penuaan secara semula jadi pada pertengahan tahun 20-an. Menurut Dr Andrew Wright, seorang pakar dermatologi perunding dengan Bradford NHS Trust . Bila semakin berumur kulit akan lebih susah menghasilkan kolegen iaitu melalui protein yang bertindak sebagai asas dalam pembentukan sel  kulit akan membuatkan kulit menjadi tidak elastik (maknanya kulit menjadi kendur). 


Tetapi sel-sel kulit mati tidak akan 'salin' dengan cepat untuk peroleh sel kulit baru. Ini menyebabkan berlakunya kedutan halus dan nipis - walaupun tanda-tanda awal mungkin tidak muncul sehingga pertengahan 30-an kami (kecuali dipercepatkan oleh merokok atau sinaran uv serta gaya hidup yang tidak sihat ).

Jadi kita perlukan kolegen dari sumber luar untuk menampung kolagen badan kita yang kian merosot. dan Shaklee Collagen Powder adalah pilihan terbaik di pasaran. Ianya dirumus khas untuk Pasaran Malaysia dan hanya ekslusif di Malaysia saje..even US pun takde.




credit 

Dapatkan lebih info dan tips kesihatan di azzahravitamin.com

You May Also Like

0 comments