SHAKLEE OMEGAGUARD LAGI!!

by - 11:05 PM

Mesti korang tertanya-tanya kan...awal tahun bulan Febuari 2013 dulu dah promo Omegaguard..hujung tahun bulan Disember pulak keluar balik promo Omegaguard lagi...hehe biase la kan hujung2 tahun ni kan banyak jemputan kenduri kawen..boleh dikatakan tiap-tiap minggu mesti ade pergi makan kenduri kan..nasi minyak, nasi beriani, gulai daging, ayam masak merah dan banyak lagi...asik makan je la ye...tapi berpada-pada kene kontrol sket makan tu...nnt gemuk kang susah pulak..banyak pulak penyakit terhinggap nnt. =)

Agaknye la OmegaGuard jadi promo sebagai penutup tahun 2013 ni sebab SHAKLEE mahu bagi harga yang best untuk pegguna-pengguna tegar produk Shaklee bukan itu aje nak bagi rakyat Malaysia ni mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat. Seperti yang anda tahu (or ade yg belum tahu) terlalu banyak kebaikan dan fungsi minyak ikan terbaik di pasaran nih.


Jom review sket pasal OmegaGuard Shaklee ni.


Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak. 


Apa itu Omega-3?

  • Omega-3 adalah sebuah keluarga rantai panjang asid lemak poli tak tepu (polyunsaturated fatty acid) 
  • Omega-3 merupakan nutrien penting untuk kesihatan dan perkembangan badan.
  • Omega-3 ini tidak disintesis oleh tubuh manusia dan mesti diperolehi dari diet, vitamin, suplemen atau makanan tambahan.
  • Terdapat 2 komponen utama asid lemak omega-3 yang paling bermanfaat iaitu EPA (Eicosapentaenoic acid) dan DHA (asid docosahexaenoic). 
  • EPA dan DHA adalah rantai panjang dalam omega-3 yg banyak dijumpai dalam ikan dan kerangan. EPA penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung, sistem imun, dan tindak balas keradangan. Manakala DHA membantu meningkatkan kepintaran otak, mata, dan sistem saraf utama iaitu penting untuk ibu mengandung, bayi dalam kandungan dan ibu yang sedang menyusu. Ia juga amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah di dalam pembelajaran.
  • Manakala ALA (asid alpha-lonoleic) dalam rantai pendek dalam omega-3 banyak dijumpai dalam sesetengah tumbuhan seperti flaxseed, minyak zaitun serta kacang walnut. ALA ni penting kerana ia akan diuraikan kepada EPA dan DHA dalam badan.
Kepentingan Omega 3 dan fungsinya
  • Penting untuk mengekalkan pengeluaran hormon yang seimbang seperti hormon prostaglandin untuk mengawal fungsi fisiologi penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah, penghantaran saraf, radang dan tindak balas alergi, fungsi buah pinggang dan saluran gastrousus dan pengeluaran hormon lain. 
  • Peranan omega-3 dalam mengeluarkan prostaglandin yang bermanfaat termasuk pencegahan penyakit jantung, meningkatkan fungsi kognitif dan pengawalan keradangan. Dos omega 3 yang tinggi digunakan untuk merawat dan mencegah gangguan emosi. Kajian baru mengenal pasti potensi kebaikan pengambilan omega 3 termasuk kanser, penyakit radang usus dan penyakit autoimun yang lain.
selain itu:
  1. Membantu masalah mudah lupa –  membantu meningkatkan memori untuk kanak-kanak dan orang dewasa.
  2. Mencegah penyakit jantung  -  serta dapat menurunkan risiko aritmia (detak jantung yang abnormal) dan juga tekanan darah tinggi.
  3. Menurunkan kadar kolesterol yang tinggi.
  4. Merupakan agen emulsi lemak berlebihan dalam badan terbaik selepas LECITHIN
  5. Untuk kesihatan mata dan penglihatan secara umum, kerana Omega 3 merupakan komponen utama dari retina.
  6.  Membantu mengurangi depresi. Ini mungkin bermanfaat bagi orang-orang yang mengalami depresi ringan.
  7. Mengurangi risiko pembekuan darah -  membantu peredaran darah menjadi lancar dan juga terhindar dari penyumbatan pembuluh darah yang mengakibatkan strok.
  8. Untuk wanita hamil -  sangat penting dalam perkembangan kesihatan mental dan fizikal pada bayi serta mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil .
  9. Omega 3 memiliki sifat anti-inflamasi dan juga bermanfaat untuk penyakit asma dan radang sendi.
  10. Meningkatkan kesihatan anak secara keseluruhan dan perkembangan mental dan fizikal. Hal ini terbukti bahwa anak-anak yang mengambil Omega 3 sebagai suplemen memiliki kemampuan baca yang lebih baik.
  11. Mencegah penyakit Alzheimer.
  12. Membantu mengurangkan masalah alergi.
  13. Bermanfaat untuk pesakit diabetes.
  14. Omega 3 juga berperan dalam meningkatkan penyerapan vitamin  larut lemak, seperti vitamin A, D, E dan vitamin K. Vitamin tersebut diperlukan oleh tubuh kita untuk melawan infeksi, menjaga kesihatan mata dan kulit, sirkulasi jantung, pembekuan darah dan  tulang.



Apakah Yang Anda Harus Perhatikan Semasa Membeli Minyak Ikan? 
Menyiasat proses pembuatan --- Bagaimana minyak ikan dihasilkan dan apakah standard kualiti bahawa pengilang menggunakan?

★ Semua produk mengandungi minyak ikan di negara ini yang berdaftar dengan Pihak Berkuasa Kawalan Dadah (PBKD) telah diuji keselamatan dan kualitinya dan dibuat berdasarkan Amalan Pengilangan Baik (GMP).

Bau --- Adakah minyak ikan bau hanyir?
★ Kajian menunjukkan bahawa minyak ikan hanya bau yang tidak menyenangkan apabila minyak telah mula merosot dan menjadi tengik. Tambahan, minyak ikan yang berkualiti tinggi tidak akan berbau hanyir.

Rasa --- Adakah minyak ikan rasa hanyir?
★ Minyak ikan yang segar dan berkualiti tinggi tidak rasa hanyir. Elakkan minyak ikan yang mempunyai rasa kuat atau mengandungi rasa tiruan yang paling mungkin cuba menyembunyikan rasa hanyir minyak tengik.



Berapakah Minyak Ikan Yang Perlu Diambil? 

ISSFAL (Persatuan Antarabangsa bagi Kajian Asid Lemak dan Lipid) telah menubuhkan carta dos minimum yang berikut yang disyorkan:

- Bayi (1-18 bulan): 0-15 lbs: 32 mg / lb EPA + DHA

- Kanak-kanak (1.5-15 tahun): 15 mg / lb EPA + DHA

- Dewasa (15 tahun ke atas): 500 mg EPA + DHA (Dengan sekurang-kurangnya 220 mg EPA dan 220 mg DHA)

- Wanita mengandung dan menyusu: 300 mg DHA setiap hari



 Jadi yang mana pilihan minyak ikan anda? Dapatkan minyak ikan terbaik hanya dari Shaklee OmegaGuard yang bebas bahan kimia merbahaya dan semestinya halal!

Hubungi saya untuk mendapatkan harga istimewa OmegaGuard anda sekarang.

You May Also Like

0 comments