SOY :: Good or Bad

by - 10:20 PM







Tahukah anda apakah ciri2 kacang soya yang sepatutnya kita ambil?

(1) Ditanam secara organic(2) Tidak menjalani proses genetik (non-GMO:non-Genetically Modified Organism)(3) Mengandungi 9 asid amino penting(4) Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air, bukan alkohol(5) Bahan anti-thyroid/anti-pertumbuhan disingkirkan(6) Diproses tanpa dipanaskan(7) Ditambah dengan kalsium (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid – dineutralkan bila kalsium ditambah)

Maklumat lanjut:

KACANG SOYA TIDAK ORGANIK (menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER!!!

KACANG SOYA GMO - lebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!

9 ASID AMINO - adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.

KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL – mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan risiko kanser. Semakin kurang kandungan Isoflavone semakin tinggi risiko penyebab kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang.

BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN – menyebabkan fungsi tubuh terganggu dalm meningkatkan risiko kanser.

KACANG SOYA YANG DIPANASKAN - merosakkan kandungan proteinnya!

KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA) – menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.

http://www.soya.be/soy-problems.php
Kesimpulannya, kebaikan kacang soya demi kesihatan memang memberangsangkan. Akan tetapi, anda mesti memastikan ciri-ciri keselamatan barangan sebelum ia digunakan untuk jangka panjang.


 SHAKLEE ada segalanya - Energy Soy Protein adalah yg terbaik dr kami!


Hubungi saya untuk keterangan lanjut:

Nadia Yusof
ID: 859160
Email : nnadiayusof@gmail.com 
SMS/ WhatsApp/ Viber : 019 776 7230
Facebook Fanpage  : AzZahra Vitamin Shop

You May Also Like

0 comments